لانه کبوتر

ساخت وبلاگ

 

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا : انتخاب اول خانم هاي جذاب

 

خريد لوازم آرايشي براي بانوان يکي از خريدهاي بسيار جذاب است. اکثر خانم‌ها به دليل تمايل بيشتر به زيبايي و زيباتر ديده شدن به سمت خريد محصولات آرايشي و بهداشتي مي‌روند. در نتيجه بايد هنگام خريد، چه از لحاظ کيفيت محصول و چه تناسب آن محصول با نوع پوست خود، دقت لازم را داشته باشند.

محصول بي‌کيفيت يا نامتناسب با نوع پوست مي‌تواند آسيب جبران‌ناپذيري به پوست بدن يا صورت وارد کند و تبعات زيادي به همراه دارد. چه بسا با خريد يک محصول ارزان و بي‌کيفيت آسيبي به پوست خود بزنيم که براي جبران آن بايد چندين برابر آن محصول هزينه کنيم.

امروزه خريد اينترنتي لوازم آرايشي رايج شده است و بخش زيادي از درآمد خانوارها صرف تهيه انواع لوازم آرايشي و بهداشتي مي‌شود. روناتا يک فروشگاه اينترنتي محصولات آرايشي و بهداشتي است که با جشنواره هاي پي در پي، تخفيف هاي بسيار ويژه اي را براي مشتريانش در نظر مي کيرد. از انواع ضد آفتاب و شامپوها گرفته تا انواع رژها و کرم‌پودرها و ساير لوازم آرايشي و بهداشتي.

چرا خريد لوازم آرايشي اهميت دارد؟

همانطور که گفتيم لوازم آرايش يکي از عمده خريدهاي خانواده‌ها و به ويژه خانم‌هاي جوان است. به شکلي که افراد زيادي براي زيبايي پوست و سلامت آن هزينه‌هاي گزافي مي‌کنند. با نگاهي به آمار و ارقام خريد محصولات آرايشي و بهداشتي در ايران متوجه اهميت اين موضوع خواهيم شد.

e1_e0gj.jpg

تاثير لوازم آرايش بر زيبايي

تاثيري که لوازم آرايش بر زيبايي چهره دارد بر کسي پوشيده نيست. از زيباتر شدن چهره گرفته تا برطرف کردن عيوب و نواقص صورت و پوست با لوازم آرايش امکان‌پذير است.

داشتن موها و ناخن‌هايي زيبا، پوستي خوب و لطيف مي‌تواند به خاطر استفاده از وسايل آرايشي و بهداشتي مرغوب باشد.

بالا بردن اعتماد به نفس و ايجاد حس خوب

از لحاظ روانشناسي هر انساني و به ويژه خانم‌ها تمايل به زيبايي دارند و حس مثبت و خوبي از ديدن زيبايي مي‌گيرند.

يک پوست خوب مي‌تواند باعث شود زيباتر و جوان‌تر به نظر برسيد. تصور کنيد بتوانيد با ريمل يا مداد چشم‌هاي خود را جذاب و گيرا يا درشت‌تر کنيد، يا با رژ گونه جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسيد.

با استفاده از لوازم آرايش و زيباتر شدن کاملا حس خوبي که در اطرافيانتان ايجاد مي‌شود و انرژي‌هاي مثبتي را که به شما باز مي‌گردد، درک خواهيد کرد.

ضمنا با زيباتر شدن، اعتماد به نفس بالاتري خواهيد داشت.

لوازم آرايش با کيفيت و تاثير آن روي پوست

خريد اينترنتي لوازم آرايش با کيفيت نقش مهمي در سلامت پوست دارد و همواره توصيه ما خريد اين وسايل از جاهاي معتبر است. مواد بي کيفيت مي‌تواند صدمه زيادي به پوست بزند و مشکلات جدي براي آن به وجود آورد.

البته منظور ما از خريد لوازم با کيفيت هميشه خريد گران‌قيمت‌ترين آن‌ها نيست، بلکه يک محصول با قيمت متناسب با پوست نيز مي‌تواند کيفيت خوبي داشته باشد.

در نتيجه هميشه فريب قيمت محصول را نخوريد و ببينيد چه برندي با چه کيفيتي براي پوستتان زيبايي را به ارمغان مي‌آورد.

با توجه به آب‌ و ‌هوايي که در آن زندگي مي‌کنيد ممکن است يک محصول به پوستتان سازگار باشد و يک محصول خير. پس همه چيز را مد نظر قرار دهيد.

همچنين در لوازم آرايش انواع ويتامين‌ها به کار مي‌رود که به شادابي پوست کمک مي‌کند. امروزه در توليد لوازم آرايشي و بهداشتي انواع مواد ويتامينه و پروتئينه استفاده مي‌شود تا سلامت پوست و موهايتان را تامين کند.

خريد اينترنتي محصولات آرايشي

از آن جايي که لوازم آرايشي ارتباطي مستقيم با پوست و سلامت آن دارد، اکثر افراد در خريد آن احتياط به خرج مي‌دهند و تمايل دارند از جايي خريد کنند که آن محصول علاوه بر قيمت مناسب، کيفيت خوبي نيز داشته باشد.  خريد اينترنتي لوازم بهداشتي با کيفيت مي تواند سلامت، لطافت و زيبايي پوست شما را تضمين کند.

در حال حاضر خريدهاي اينترنتي براي وسايل و محصولات آرايشي بسيار رايج شده است. فرض کنيد براي خريد يک وسيله بايد در شلوغي شهر و ترافيک رفت‌ و ‌آمد کنيد، گرما و سرما را تحمل کنيد تا به فروشگاه مورد نظر برويد.

حالا ديگر نيازي به اين کار نيست. با يک جستجوي ساده محصول مورد نظر در گوگل، به راحتي مي‌توانيد در هر جاي شهر و کشور که هستيد با خيال راحت از روناتا خريد اينترنتي انجام دهيد و درب منزل تحويل بگيريد.

e2_0s7i.jpg

سعي کنيد هنگام خريد از معيارها و استانداردهاي انتخاب آن محصول اطلاع داشته باشيد تا جنس بي‌کيفيت و قلابي به پوستتان صدمه نزند.

اگر به شکل اينترنتي خريد مي‌کنيد حتما از معتبر بودن فروشگاه مطمئن شويد و اصالت محصول را بررسي کنيد.

همچنين در اين بازار گسترده حواستان به کلاهبردارهاي مجازي و اينترنتي باشد، اشخاصي که در ازاي گرفتن پولتان محصول با کيفيتي برايتان ارسال نمي‌کنند و جنس قلابي برايتان مي‌فرستند. پس در چنين شرايطي يک فروشگاه مجازي مطمئن باعث آرامش خيال خواهد شد.

روناتا، انتخاب اول افرادي که به زيبايي خود اهميت مي‌دهند

همانطور که گفتيم خريد لوازم و محصولات آرايشي به صورت مجازي و اينترنتي و اين که از آن محصول و فروشنده مطمئن باشيد همواره دغدغه افراد زيادي است.

نداشتن اعتماد به فروشگاه اينترنتي مورد نظر، نداشتن اطمينان از کيفيت محصولات يا ارسال نکردن آن‌ها، تقلب بودن محصولات و بسياري مشکلات ديگر ممکن است گريبان‌گير خريداران فضاي مجازي شود.

امروزه استفاده از لوازم آرايشي و مراقبتي تقلبي در مقايسه با اصل بسيار شايع است و وجود لوازم فيک گاهي آنقدر زيادتر مي‌شود که ديگر تشخيص آن از اصل بسيار دشوار خواهد بود.

خيلي از افراد تنها به اين دليل که اين مواد قيمت پايين‌تري دارند از لوازم فيک و تقلبي استفاده مي‌کنند، اما اگر کمي درباره خطراتي که متوجه آن‌ها است بدانند، هرگز مرتکب اين اشتباه نخواهند شد.

در واقع مواد آرايشي بهداشتي تقلبي موادي هستند که با نام برندهاي معتبر در بازار به فروش مي‌رسند، اما محتويات درون بسته‌هاي آن‌ها در جايي ديگر توليد مي‌شود و هيچ کنترلي روي ترکيبات استفاده شده در روند توليد وجود ندارد.

البته بعضي اوقات مردم آگاهي و اطلاعات کافي از ضررهاي اين مواد ندارند و تنها به دليل نام يک برند براي خريد اقدام مي‌کنند. به همين دليل در ادامه قصد داريم بيان کنيم که چرا نبايد از لوازم فيک به جاي اصل استفاده کرد.

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا، بستري امن و مطمئن براي خريد محصولات با کيفيت به وجود آورده است. روناتا با داشتن انواع محصولات بهداشتي و آرايشي خريدي آسان براي مشتري‌ها به وجود مي‌آورد.

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا علاوه بر عرضه محصولات با کيفيت، محصولاتي با قيمت ارزان و مناسب نيز براي خريداران فراهم آورده است. روناتا با داشتن درگاه پرداخت بانکي امن، تضمين اصالت کالاها و تيم پشتيباني خوب، گامي در راستاي رفاه خريداران لوازم آرايش به شکل اينترنتي برداشته است.

با اطمينان خاطر از فروشگاه اينترنتي محصولات آرايشي و بهداشتي روناتا خريد کنيد و کالاي خود را درب منزل تحويل بگيريد. روناتا شرايطي را نيز فراهم کرده است که بتوانيد هزينه کالا را پس از دريافت آن در محل پرداخت کنيد.
اين فروشگاه معتبر انتخاب اول افرادي است که به زيبايي خود اهميت مي‌دهند و دوست ندارند اسير هزينه‌هاي اضافي ناشي از استفاده از محصولات قلابي و بي‌کيفيت شوند.

 

لانه کبوتر...
ما را در سایت لانه کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر gsttudentt بازدید : 154 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 10:38

شخصيت ضد اجتماعي و راه هاي درماني آن توسط روانشناس

براي درمان ضد اجتماعي خود مي توانيد به کلينک آوان رواشناس در پاسداران مراجعه کنيد https://avanclinic.ir

الگوي رفتاري متلاطم شخصيت ضداجتماعي فراتر از مرحله بزرگسالي ادامه مي‌يابد، زيرا افراد مبتلا به اين اختلال ممکن است اعمال خاصي را به صورت مداوم و تکراري انجام دهند که در نهايت در بسياري از موارد منجر به دستگيري و زنداني شدن آن‌ها مي‌شود.

 

براي مثال، اين افراد تمايل به انجام رفتار‌هايي دارند که عبارتند از: آسيب رساندن و تخريب اموال، آزار و اذيت، سرقت يا درگير شدن در ساير مشغله‌هاي غيرقانوني، ناديده گرفتن خواسته ها، احساسات و حقوق ديگران و توسل مکرر به فريب و مانور براي کسب سود يا لذت.

هيچ چيز آن‌ها را از دروغ گفتن، جعل هويت يا انکار هنجار‌ها و معيار‌هاي پذيرفته شده باز نمي‌دارد، به موجب آن مي‌توانند بدون پيش بيني گام‌هاي خود و عواقب احتمالي، به صورت تکانشي عمل کنند و هدف اقدامات و عملکرد‌هاي آن‌ها صرفاً براي ارضاي فوري نيازهايشان بدون فکر قبلي و بدون هيچ ملاحظه‌اي است.

 

ويژگي‌هاي رفتاري اين اختلال به تغييرات پي در پي و ناگهاني در محل کار، محل زندگي و در زمينه روابط شخصي مربوط مي‌شود.

 

شروع اين اختلال معمولاً به دوران کودکي يا اوايل نوجواني برمي گردد و تا بزرگسالي و حتي بعد از آن ادامه مي‌يابد. راه‌هايي وجود دارد که اختلال شخصيت را فقط از سن ?? سالگي به بالا مي‌توان تشخيص داد در حالي که اختلالاتي که قبل از اين سن ظاهر مي‌شوند. اختلالات رفتاري در نوجوانان تعريف مي‌شوند.

 

رفتار اين بيماران با بي مسئوليتي مطلق و دائمي مشخص مي‌شود، مثلاً در زمينه کاري، دوره‌هاي بسيار طولاني و مستمري را بدون کار سپري مي‌کنند، زيرا حتي در صورت امکان از کار خودداري يا کار خود را ترک مي‌کنند. قبل از تنظيم و تضمين يک کار را جايگزين کار ديگر مي‌کنند و اغلب بدون دليل روشن از کار خود غيبت مي‌کنند.

 

درگير بدهي‌ها مي‌شوند و از امور خانواده خود غفلت مي‌کنند و در مواجهه با اعمال خود و عواقب آن براي ديگران اهميتي نمي‌دهند و هيچ پشيماني ندراند، بلکه بيش از اين‌ها تقصير و مسئوليت را متوجه قربانيان خود مي‌کنند.

 

اختلال شخصيت ضداجتماعي به طور کلي در بين افراد طبقات فقير اجتماعي و اقتصادي در بين افرادي که در شهر‌هاي بزرگ زندگي مي‌کنند شايع است. اين اختلال در بين مردان شايع‌تر از زنان است و تخمين زده مي‌شود که حدود ? درصد از مردان به طور کلي از اين بيماري رنج مي‌برند. اين اختلال در زنان ? درصد است.

 

ابتلا به اختلال شخصيت ضد اجتماعي

ابتلا به اختلال شخصيت ضد اجتماعي  در گرو چندين عامل است . محيط خانوادگي و اجتماعي ، نارسايي‌هاي يادگيري و عوامل وراثتي .  ديده شده پدر و مادري که داراي رفتارهاي ضداجتماعي هستند اين رفتار را به فرزندانشان هم انتقال مي دهند . امواج مغزي افراد داراي اين اختلال کمي کندتر از امواج مغزي افراد سالم است . امواج مغز آنها بيشتر شبيه به  کودکان است بنابراين شايد بشود گفت رشد مغزي آن‌ها هنوز کامل نشده . شيوه تربيتي فرزند تأثير مهمي در ابتلا به اختلال شخصيت ضد اجتماعي دارد . روش هاي تربيتي خشن و بي‌ثبات موجب افزايش علائم اختلال شخصيت ضد اجتماعي مي‌شود . معمولا افراد مبتلا دچار محروميت هيجاني هستند و در خانه با والديني با سخت گيري و آسان گيري همزمان روبرو هستند که افرادي بي رحم و پرتوقع و بد دهان بوده اند .

 

مشکلات اختلال شخصيت ضد اجتماعي

مشکلات اختلال شخصيت ضد اجتماعي اغلب جدي هستند . اين افراد هنجار شکن‌هاي قوي اي هستند به همين علت ممکن است بيش از حد درگير مسائل قضايي بشوند . افراد مبتلا به اين اختلال به خاطر خشم زياد و عدم رعايت حقوق ديگران آسيب‌هاي زيادي به ديگران وارد ميکنند . اين افراد در سن نوجواني در مدرسه دردسرهاي زيادي درست مي‌کنند و بارها اقدام به فرار از مدرسه مي‌کنند . اين افراد ممکن است اقدام به خودکشي کنند براي همين نيازمند مراقبت شديد هستند . رانندگي در حين مستي يکي از کارهايي است که اغلب آن‌ها انجام مي‌دهند و ممکن است منجر به اتفاقات ناگواري شوند.  در زندگي زناشويي انسان هاي نامتعادل و بي مسئوليتي هستند و هيچ واکنش و تعهد عاطفي ندارند . ممکن است محدوديت هاي سختي براي همسرشان ايجاد کنند و دربرابر اعتراض او دست به فحاشي و کتک زدن بزنند .

 

 

درمان اختلال شخصيت ضد اجتماعي

درمان اختلال شخصيت ضد اجتماعي نيازمند استفاده از مشاوره روانشناسي است اما مشکل اصلي متقاعد کردن فرد براي انجام مشاوره است . براي درمان اختلال شخصيت ضد اجتماعي معمولاً از روش‌هاي شناخت درماني و رفتاردرماني استفاده مي‌شود و براي کنترل علائم نيز از دارو درماني  استفاده مي شود . شناخت درماني براي درمان اين اختلال اثربخشي بالايي دارد . در درمان به روش شناختي باالگوهاي فکري فرد مبتلا به اختلال شخصيت سروکار داريم . مشاور الگوهاي فکري غلط را با الگو هاي فکري سالم جايگزين مي کند ‌. در رفتار درماني از شرطي سازي استفاده مي‌شود بدين صورت که به رفتارهاي صحيح فرد پاداش داده مي‌شود تا تقويت شود و اينگونه رفتار فرد را با هنجارهاي جامعه هماهنگ مي‌کنند . استفاده از دارودرماني در اين اختلال بيشتر براي کنترل علائم است . داروهاي ضدافسردگي براي تثبيت خلق و داروهاي ضدصرع براي کنترل پرخاشگري تجويز مي‌شود .

 

 

ملاک هاي تشخيص اختلال شخصيت ضد اجتماعي

ملاک‌هاي تشخيص اختلال شخصيت ضداجتماعي در DSM_5 به اين صورت است که فرد از علائم نام برده شده در تعريف اختلال شخصيت ضد اجتماعي بايد حداقل سه مورد را براي  يکسال داشته باشد و در سه ماه گذشته هم حتما يک مورد از علائم در فرد ديده شود . براي کساني که زير هيجده سال سن دارند اين اختلال  تشخيص داده نمي‌شود . رفتارهاي ضداجتماعي ممکن است ناشي از اختلال در مصرف مواد يا از علائم ساير بيماري هاي رواني مثل اسکيزوفرني باشد . براي تشخيص دقيق و بهتر اين اختلال بايد سابقه بيماري‌هاي فرد بررسي شود . اغلب فرد مبتلا به اين اختلال قبل از شروع پانزده سالگي مبتلا به اختلال سلوک تشخيص داده مي شود . راه بهتر و دقيق‌تر تشخيص اين اختلال مراجعه به مشاور و انجام مصاحبه‌هاي باليني است .

 

درمان يک شخصيت ضد اجتماعي

درمان اختلال شخصيت ضد اجتماعي دشوار است. افراد مبتلا به اين اختلال به ندرت به دنبال درمان به تنهايي هستند. از آنجايي که افراد مبتلا به اختلال شخصيت ضداجتماعي اغلب با سيستم عدالت کيفري در تماس هستند، حبس و ساير اقدامات تنبيهي تا حد زيادي براي اين افراد بي‌اثر هستند، زيرا افراد مبتلا به اين وضعيت معمولاً به مجازات پاسخ نمي‌دهند.

 

روش‌هاي درماني عبارتند از:

 

?. روان درماني

درمان شناختي رفتاري مي‌تواند در کمک به افراد براي دستيابي به بينش در مورد رفتار‌هاي خود و تغيير الگو‌هاي فکري شخص مفيد باشد، زيرا نتايج مؤثر معمولاً تنها پس از درمان طولاني مدت رخ مي‌دهد.

 

?. درمان دارويي

براي درمان برخي از علائمي که ممکن است فرد مبتلا به اين بيماري داشته باشد، مي‌توان از دارو‌ها استفاده کرد. برخي از دارو‌هايي که مي‌توان براي آن‌ها تجويز کرد شامل موارد زير است:

دارو‌هاي ضد اضطراب.

دارو‌هاي ضد افسردگي

دارو‌هاي ضد روان پريشي

دارو‌هاي تثبيت کننده خلق و خو

پيشگيري از شخصيت ضد اجتماعي

 

 

 

https://sphere.social/hello/blogs/view/281436

 

https://graph.org/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-06-01

 

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/334001

 

https://community.wongcw.com/blogs/118965/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9

 

https://www.crypto-city.com/profile-17809/?link-id=7768

 

https://tribesocommunity.tribe.so/post/https-avanclinic-ir-online-psychoanalyst-mshwr-khwdkh-msy-l-mkhtlfy-r-drmn---62974f2598d35263fae92504

 

http://www.hoomet.com/profile/wadagew/action_id/220433/show_Idea/1

 

https://ello.co/ahmedali239/post/frpnqqtro3xb59xzsb-9bq

 

https://vk.com/wall704088952_2449

 

https://www.victoriaeducation.co.uk/activity/p/1241977/

 

https://www.pawer.global/activity/p/467730/

 

http://www.bcsnerie.com/activity/p/2235376/

 

https://www.givemea.ninja/activity/p/117742/

 

https://ok.ru/profile/588843830182/statuses/154318046059430

 

https://www.webtalk.co/n/42846840

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScXo4QjdId9Azo_gIPpxc7D2gQJT8eQgCkMKDnnvYxNGOKzlg/viewform

 

https://diigo.com/0os3t6

 

https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/42953/

 

https://www.deshraag.org/activity/p/430435/

 

https://pigskinref.com/secure/activity/p/339845/

 

 

لانه کبوتر...
ما را در سایت لانه کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر gsttudentt بازدید : 223 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 19:29

 

چگونه زيست را مفهومي بخوانيم؟

 

همه داوطلبان تجربي بر اهميت زيست شناسي واقف هستند. بر اين حسب دپارتمان زيست حرف آخر راهکارهاي مناسبي براي مطالعه زيست شناسي ارائه داده که ميتواند رهگشاي بسياري از مشکلات آموزشي و يادگيري داوطلبان کنکوري باشيد.

چگونه زيست را مفهومي بخوانيم و به خاطر بسپاريم! اين مسئله براي داوطلباني که همواره در زدن تست هاي اين درس با مشکل مواجهند و درک درستي از مفهوم سئوال طرح شده ندارند، يک چالش اساسي به حساب مي آيد. به همين دليل آنها در اکثر مواقع براي انتخاب گزينه درست دچار شک و ترديد مي شوند. طبيعتأ اين مشکل بسياري از داوطلبان کنکور است که ريشه آن به عدم درک صحيح از مباحث اين درس مربوط مي شود. يادگيري مفهومي زيست از آنجايي با اهميت است که ضريب آن در کنکور تجربي بسيار بالا بوده و تاثير قابل ملاحظه اي در کسب درصدهاي لازم براي قبولي داوطلب دارد. به همين دليل معمولا زمان زيادي صرف مطالعه اين درس مي شود و اين در حالي است که نتايج حاصل، چندان به مطلوب نبوده و تنها کمتر از ده درصد از داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي، موفق به پاسخگويي بيش از 50 درصد تست هاي اين درس مي شوند.

همانطور که اشاره شد، علت اين مسئله به عدم يادگيري مفهومي مباحث زيست باز مي گردد. مشکلي که بيشتر دانش آموزان با آن مواجه هستند و همين امر موجب مي شود که بيشتر نکات مهم و کليدي را از دست بدهند. چراکه اولين اقدام براي درک سوال و انتخاب گزينه درست، آگاهي و تسلط بر نکات و مفاهيمي است که در پس هر درس نهفته و پنهان مي باشد. لذا در ادامه به بررسي راهکارهايي خواهيم پرداخت که به ما ياد مي دهد چگونه زيست را مفهومي بخوانيم و درک کنيم.

 

خواندن مفهومي به چه معناست؟

خواندن مفهومي دروس به اين معنا مي باشد که دانش آموز بتواند به تمام جزئيات و جملات درس دقت کرده و يک ارتباط صحيح ميان مبحث مورد نظر با پاراگراف ها و تصاوير کتاب برقرار کند. انجام اين فرآيند کافي است تا شما به راحتي بتوانيد موضوعات درسي را به صورت مفهومي و عميق درک کرده و نتيجه لازم را به دست آوريد.

دقت داشته باشيد حفظ کردن مطالب فايده چنداني ندارد و تنها فهميدن آنها است که مي تواند به درک عميق مباحث کمک کند. به همين دليل شايد در ظاهر، خواندن مفهومي دروس، کمي زمانبر و دشوار باشد اما موجب ماندگاري موضوعات درسي در ذهن خواهند شد. اين در حالي است که با حفظ کردن، مطالب درسي به سرعت از ذهن پاک مي شوند. بنابراين اجتناب از حفظ کردن مباحث اولين راهکار براي چگونه زيست را مفهومي بخوانيم ، مي باشد.

 

روش مطالعه درس زيست

پيش از بررسي چگونگي مطالعه و يادگيري مفهومي درس زيست، بد نيست يک آشنايي کلي با اين درس داشته باشيد. به طور کلي درس زيست شناسي، داراي يک ماهيت توصيفي است و به همين دليل، لزوم يادگيري عميق مباحث و درک موضوعات آن از اهميت زيادي برخوردار مي باشد. معمولا خواندن اين درس طي دو مرحله صورت مي گيرد، در مرحله اول مطالب بايستي به صورت مفهومي درک شوند و سپس مي توانيد آنها را حفظ کرده و به خاطر بسپاريد. از طرفي اين امکان وجود دارد که اين مرحله را نيز با يکديگر ترکيب نموده و با روش هايي که در ادامه برخواهيم شمرد، در ذهن ثبت کنيد. بر اين اساس توجه به مراحل زير و تکرار آنها براي اينکه چگونه زيست را مفهومي بخوانيم ، الزامي خواهد بود:

اهداف خود را پيش از شروع مطالعه هر فصل، تعيين کنيد و از خود بپرسيد که قصد من از مطالعه اين فصل، يادگيري چه مفاهيمي است؟

اکنون با دقت تمام، بايستي يک دور، فصل مورد نظر را روخواني کرده و مفاهيم دريافتي را براي خودتان شرح دهيد.

 

روش خواندن حفظي و مفهومي زيست

اگرچه زيست شناسي يک درس مفهومي ـ حفظي است و با اين حساب بهتر مي دانيد که در هنگام مطالعه چه عملکردي داشته باشيد. اما درصد کمتري از مطالب زيست حفظي و بخش عمده اي از آن، مفهومي هستند. پراکندگي اين مطالب در ميان فصل هاي مختلف کتاب، دانش آموزان را با چالش هاي بيشتري همراه ساخته و به همين دليل به دقت و زمان بيشتري براي يادگيري و حفظ کردن اين مطالب نياز دارند.

 از همين رو، در اين بخش نحوه مطالعه هريک از مباحث حفظي و مفهومي را شرح خواهيم داد:

 

بخش هاي حفظي

به خاطر سپردن محتواي درسي به همراه درک اشکال و تصاوير آن که در اثر تکرار و مرور مطالب صورت مي گيرد، حفظ کردن نام دارد که طي آن، مطالب، نکات و بخش هاي مهم در حافظه فرد نگهداري مي شوند. اين فرآيند بهتر است پس از درک مفاهيم زيست صورت بگيرد چراکه در اين صورت، اطلاعات درسي براي يادآوري در جلسه کنکور به حافظه بلندمدت داوطلب منتقل شده و به تشخيص گزينه هاي درست کمک زيادي مي کند.

 

قسمت هاي مفهومي

پيش تر به تعريف اين شيوه مطالعه و اينکه چگونه زيست را مفهومي بخوانيم اشاره اي داشتيم. اما يک قانون کلي براي يادگيري عميق و مفهومي بسياري از دروس از جمله زيست وجود دارد که يافتن علت فرآيندها مي باشد. درواقع براي به خاطر سپردن مباحث، بايستي به علت يابي و چگونگي انجام فرآيندهاي مختلف بپردازيد. به اين ترتيب خواهيد ديد که اين موضوعات در ذهن پايدار خواهند ماند. بر همين اساس پاسخ به برخي سئوالات در حين مطالعه مي تواند راهنماي خوبي براي يادگيري مفهومي موضوعات باشند. مثلا زمان، علت و نحوه انجام يک فرايند چگونه است؟ ويژگي، عوامل تاثيرگذار يا بازدارنده آنها چه مي باشد؟ همچنين نتايجي که انجام اين فرآيندها به دنبال دارد، کدامند؟ تمامي اين پرسش ها جزء مواردي هستند که توجه به آنها، موجب يادگيري مفهومي اين درس خواهد شد. در ادامه به طور کامل و دقيق تري روش مطالعه مفهومي زيست را مورد ارزيابي قرار خواهيم داد.

 

چگونه زيست را مفهومي بخوانيم

تا اين بخش از مقاله دريافتيم که خواندن درس زيست، تنها حفظ کردن مطالب و مباحث آن نمي باشد و يادگرفتن مفهومي آن، موضوعي است که از اهميت بيشتري برخوردار بوده و بايد از تمام جوانب مورد توجه قرار بگيرد. براي درک عميق درس زيست، در وهله نخست بايستي کتاب درسي را با دقت خوانده و نکات و مطالب مهم آن را يادداشت نمائيد. سپس با مطرح کردن سوالاتي که در بخش پيش به آن اشاره شد، مفهوم هر مبحث و عبارت را بررسي کرده و براي خود جا بياندازيد. اکنون مي توانيد يک ارتباط ميان مطلبي که در حال خواندن آن هستيد با مطالب گذشته، پيدا کنيد که اين ارتباط مي تواند شامل هرگونه تفاوت و يا شباهت باشد.

در اثر اين شيوه، متوجه خواهيد شد که منشأ هر فرآيندي که در کتاب مورد اشاره قرار گرفته، از کجا آغاز مي شود و چه اتفاقاتي براي آن رخ مي دهد و در نهايت به چه نتيجه اي منجر مي گردد. اين در حالي است که در خواندن حفظي کتاب زيست، هيچ کدام از اين موارد، مورد توجه قرار نخواهد گرفت. بنابراين به آن دسته از داوطلباني که تصور مي کنند تست هاي کنکور خارج از مباحث کتاب طرح شده اند، بايد گفت که شما زيست را به صورت مفهومي ياد نگرفته ايد. درواقع طراحان تلاش مي کنند براي به چالش کشيدن داوطلبان، تست هاي کنکور را علاوه بر متن کتاب از نکات مفهومي نيز طرح کنند. بنابراين تنها در صورتي قادر به پاسخگويي اينگونه سئوالات خواهيم بود که بدانيم چگونه زيست را مفهومي بخوانيم و ياد بگيريم.

 

اصول خواندن مفهومي درس زيست

يادگرفتن دروس مفهومي مستلزم استفاده از روش هايي است که به واسطه آنها بتوان به شکلي صحيح، مطالب را فهميد. به همين جهت در ادامه به اصول خواندن مفهومي دروس، اشاره خواهيم داشت:

 

خلاصه نويسي دروس

اگر به دنبال يادگرفتن مفهومي درس زيست هستيد، بايستي خلاصه نويسي را در برنامه خود قرار داده و در هنگام مطالعه به آن توجه داشته باشيد. به اين ترتيب، نکات مهم و اصلي دروس و فصل هاي مختلف را همواره پيش روي خود خواهيد داشت که با مرور مداوم، ملکه ذهن شما مي شوند.

 

توضيح دادن براي خودتان

براي اينکه ياد بگيريم چگونه زيست را مفهومي بخوانيم بايد نقش معلم را براي خودمان بازي کنيم. به اين معني که دروس خوانده شده را به گونه اي درک کرده و بفهميد که بتوانيد آن را براي نفر بعدي که خود شما هستيد، توضيح دهيد. اين روش کمک زيادي به يادگيري مفهومي دروس مي کند.

 

توجه به نقاط ضعف

ترس از نقاط ضعف در يادگيري، يکي از مشکلاتي است که بسياري از افراد و داوطلبان با آن مواجه هستند و همين مسئله موجب مي شود که زمان و دقت کمتري را صرف مطالعه بخش هايي کنند که در آنها دچار ضعف و مشکل مي باشند. توصيه ما به اين دسته از افراد اين است که براي قسمت هايي که فهميدن آنها دشوارتر است، بايد وقت بيشتري را صرف نمائيد تا زماني که آنها به نقاط قوت شما مبدل گردند.

 

کشف ارتباط بين مباحث

نکته قابل توجه در مطالعه دروس، ارتباط مفهومي و يکپارچه تمامي مباحث کتاب با يکديگر است. اگر سعي کنيد اين ارتباط را در حين مطالعه کشف و درک کنيد، مطمئن باشيد که مطالب در ذهن شما به صورت طولاني مدت، ماندگار مي شوند.

 

انتخاب بهترين شرايط براي مطالعه

يکي از اصولي که به ما ياد مي دهد چگونه زيست را مفهومي بخوانيم به انتخاب بهترين شرايط براي مطالعه مربوط مي شود. زيرا افراد مختلف در شرايط متفاوتي قادر به يادگيري دروس هستند. مثلا ممکن است برخي در محيط ساکت کتابخانه توانايي تمرکز روي دروس را داشته باشند و برخي ديگر در فضاي منزل، مباحث زيست را بهتر متوجه شوند.

 

روش هاي خواندن مفهومي زيست

اولين مرحله از روش خواندن مفهومي هر درس از جمله زيست شناسي، آموزش و يادگيري حرفه اي اين شيوه مطالعه است. درواقع هيچ دانش آموزي بدون راهنمايي و کسب آموزش هاي لازم نمي تواند نکات و مفاهيم هر درس را ياد گرفته و در جلسه آزمون پس از برخورد با سئوالات چالشي، به خاطر آورد. از طرفي اين کار، داوطلب را بي نياز از ساعت ها مطالعه و خواندن کتب و منابع کمک درسي و يا آزمون و خطا براي يادگيري مي کند. بنابراين با بهره گيري از تجربيات اساتيد و آموزش هاي معلمان خود بهتر مي دانيم که چگونه زيست را مفهومي بخوانيم و به خاطر بسپاريم.

 

استفاده از کتب و منابع کمک درسي

در کنار کتب درسي که اصلي ترين منبع براي مطالعه به حساب مي آيند، کتاب هاي معتبر کمک درسي نيز به واسطه ارائه توضيحات جامع و کامل، کمک زيادي به درک مفاهيم خواهند کرد.

 

حل تست هاي آموزشي

اگر شما نيز جزء آن گروه از دانش آموزاني هستيد که فکر مي کنند تنها راه مطالعه و يادگيري، خواندن کتب درسي و درسنامه است بايد بدانيد که اين شيوه موجب مي شود که مغز تنها به يادگيري اين مطالب عادت کند و ذهن، درگير يادگيري مباحث مفهومي و چالشي نشود. در اين صورت، ميزان يادگيري نيز تغيير نکرده و بيشتر نمي شود. به همين دليل، علاوه بر توصيه هاي قبلي، بايد تست زني را نيز در برنامه خود قرار داده و به اين صورت، ذهن خود را هر لحظه براي مواجهه با مفاهيم تازه به چالش بکشيد. لذا در پاسخ به اين سئوال که چگونه زيست را مفهومي بخوانيم ، مي توان زدن مداوم تست را نيز پيشنهاد داد که موجب تثبيت مطالب در ذهن مي شود.

 

خودتان سئوال طرح کنيد

يک روش ديگر براي مطالعه و يادگيري درس زيست، اين است که تصور کنيد خودتان طراح تست هاي کنکور هستيد. اين کار را مي توانيد در دور دوم و سوم مطالعه زيست شناسي امتحان کنيد. با اين ترفند مي توانيد متوجه شويد که يک طراح بر چه اساس و پايه اي به طرح سئوال مي پردازد و چه تغييراتي باعث ايجاد يک مفهوم تازه در سئوال مي شود. اين راهکار علاوه بر آنکه کمک مي کند که ياد بگيريم چگونه زيست را مفهومي بخوانيم در حل تست ها در جلسه کنکور نيز بسيار موثر خواهد بود. چراکه با اين روش به نوعي برخي نکات و سئوالات را پيش بيني کرده ايم.

 

براي از يادگيري عجله نکنيد

سعي کنيد بيشتر از توجه به اتمام مطالعه دروس و مرور چندين باره آن، براي يادگيري دقيق و عميق آن وقت گذاشته و آنها را به طور کامل فرا بگيريد. به اين صورت که در دور اول و دوم مطالعه، نکات مهم را مشخص کرده سپس دوره کنيد. اين کار به شما کمک مي کند که مفاهيم را از حافظ? کوتاه مدت به حافظ? بلند مدت خود انتقال دهيد. به جاي عجله کردن هاي بي مورد، سعي کنيد نظم و مرور به موقع را در برنامه خود قرار دهيد.

 

مطالعه عميق داشته باشيد

مطالعه عميق را مي توان حلقه گمشده پازل چگونه زيست را مفهومي بخوانيم دانست. درواقع تا زماني که مطالعه عميق نداشته باشيد، هيچ فرقي نمي کند که شما از چه منابع و راهکارهايي براي مطالعه پيش از کنکور بهره مي بريد.

http://entrance-exam.net/forum/members/zaindale1.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:ZainDale1

https://www.pubpub.org/user/zain-dale

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:ZainDale1

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=http://harfehakhar.com

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=http://harfehakhar.com

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/melba_luna161

 

 

 

لانه کبوتر...
ما را در سایت لانه کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر gsttudentt بازدید : 180 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 23:19

از ميلگردها در پروژه‌هاي ساختماني به منظور افزايش استحکام بتن در برابر نيروهاي کششي، برشي و خمشي استفاده مي‌شود چرا که بتن خود به تنهايي به دليل کشساني نبودن در برابر زلزله، لرزش و ضربات مقاومت لازم را نخواهد داشت.اما قيمت اين مقطع فولادي پرمصرف را چگونه مي‌توان محاسبه کرد؟ چه فاکتورهايي در تعيين قيمت ميلگرد نقش دارند؟ در اين مقاله به اين سوالات پاسخ داده خواهد شد.

محاسبه نرخ ميلگرد

وزن ميلگرد تابع مشخصاتي چون سايز، نوع ، کارخانه‌ي سازنده و … است. از طرفي در محاسبه قيمت نهايي بايد قيمت روز اين مقطع فولادي را نيز در نظر داشت. در ادامه اين مقاله تک تک عواملي که به صورت مستقيم و غير مستقيم بر نرخ اين مقطع فولادي تأثير گذارند را بررسي خواهيم کرد:

محاسبه وزن ميلگرد

براي محاسبه‌ي وزن يک ميلگرد بايد فاکتورهاي چون قطر و سايز آن را در نظر بگيريد. از آنجايي که اطلاع از وزن اين مقطع فولادي براي خريد و فروش و استفاده از آن در پروژه‌ها بسيار موردنياز است فرمول‌هايي براي اين کار تعريف شده است. شما مي‌توانيد براي اطلاع از وزن ميلگرد مورد نظر خود به يکي از روش‌ها زير اقدام کنيد:

?- در صورتي که نياز به محاسبه‌ي بسيار دقيق نداريد، و اطلاع از حدود وزن براي شما کافي‌است مي‌توانيد از فرمول زير استفاده کنيد.

در اين فرمول به صورت تقريبي براي هر متر مربع ?? تا ?? کيلوگرم وزن ميلگرد در نظر گرفته مي‌شود.

?- در صورتي که نياز به محاسبه ‌ي دقيق وزن ميلگرد داريد بايد از فرمول زير استفاده کنيد. در اين فرمول وزن به صورت حدودي در نظر گرفته نمي‌شود بلکه با استفاده از جدول ليستوفر و جدول اشتال وزني به صورت دقيق و مشخص تعيين شده و در آن جايگذاري مي‌شود:

روش محاسبه ‌ي دقيق وزن ميلگرد:

براي مثال: وزن يک شاخه ?? متري ميلگرد ?? با فرمول اين چنين محاسبه مي‌شود:

?- فرمول ديگري که مي‌توان براساس آن وزن هر شاخه را به صورت دقيق محاسبه کرد، فرمول زير است:

وزن نهايي = (شعاع (ميليمتر) * شعاع (ميليمتر) * ???? * ???? / ????) * طول

(ميليمتر)عدد ??? در فرمول بالا وزن مخصوص فولاد است.

?- اگر از گريد و سايز محصول خود اطلاع داريد، مي‌توانيد به جدول اشتال وزني و يا جدول ليستوفر مراجعه کرده و وزن يک متر را مشاهده نماييد.

?- هر کارخانه توليد کننده نيز جدول وزني براي توليدات خود تدوين مي‌کند که مي‌توانيد به آن مراجعه کرده و وزن ميلگرد خود را براساس مشخصات در آن بيابيد.

کارخانه سازنده:

يکي ديگر از عواملي که در تعيين قيمت اين مقطع فولادي نقش دارد، برند کارخانه توليدي است. در ميان کارخانجات توليدي در ايران، محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان از کيفيت بالاتري برخوردار هستند. کيفيت بالاتر محصولات ذوب آهن اصفهان موجب شده است که ميزان تقاضاي ميلگرد اين کارخانه در بازار بالاتر باشد و در نتيجه قيمت آن را افزايش دهد.
علاوه بر کيفيت، آلياژي که هر کارخانه براي توليد خود انتخاب کرده و به کار مي‌گيرد، نيز متقاوت است. آلياژهاي مختلف ممکن است در يک سايز يکسان وزن‌هاي متفاوتي را به آن بدهد.
قطر اسمي کارخانجات مختلف نيز ممکن است ? تا ? ميليمتر با مقدار مشخص شده در استاندارد اختلاف داشته باشد و همين ? تا ? ميليمتر اختلاف، وزن اين مقطع فولادي را به اندازه‌ي قابل مشاهده‌ي دستخوش تغييرات خواهد کرد.
جهت اطلاع از قيمت ميلگرد توليد شده در کارخانجات مطرح داخلي مي‌توانيد با شماره‌ي: ?????-??? تماس بگيريد.

نرخ روز ميلگرد :

عامل مهم ديگري که قيمت اين مقطع فولادي را تعيين مي‌کند قيمت و نرخ روز ميلگرد است. قيمت روز انواع محصولات فولادي متأثر از نرخ پايه بازار آهن و فولاد کشور تغيير مي‌کند.
قيمت روز شمش فولادي به عنوان ماده‌ي اوليه، نسبت عرضه و تقاضاي موجود در بازار، قيمت جهاني فولاد، قيمت روز انرژي، سياست‌هاي داخلي، سياست‌هاي کشورهاي خارجي، تورم و … تعيين مي‌شود و بر تک تک محصولات فولادي اثر مي‌گذارد. شما مي‌توانيد جهت اطلاع از آخرين قيمت‌ انواع مقاطع فولادي در بازار با شماره‌ي: ?????-??? تماس بگيريد.

تهيه مقاطع فولادي با بهترين قيمت

براي خريد ميلگرد بهتر است به سراغ مراکز معتبر و با سابقه برويد. چرا که چنين مراکزي به دليل ارتباط مستمر با کارخانجات از قيمت روز محصولات فولادي مرتباً و به طور دقيق اطلاع پيدا مي‌کنند. همچنين اين مراکز به دليل ارتباط مستقيم با کارخانجات توليدي، قيمت‌هاي مناسبتري را به شما پيشنهاد خواهند دارد.
يکي از بزرگترين و معتبرترين مراکز فروش مقاطع فولادي، آراد آهن است. بازرگاني آرادآهن با بيش از دو دهه سابقه محصولات فولادي توليد شده توسط کارخانجات مطرح داخلي را با بهترين قيمت ممکن به دست مشتريان خود در هر نقطه از کشور مي‌رساند.
جهت اطلاع از شرايط ويژه فروش انواع مقاطع فولادي در بازرگاني آراد آهن با شماره‌ي: ?????-??? تماس حاصل فرماييد.

منبع : آمازينگ

لانه کبوتر...
ما را در سایت لانه کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر gsttudentt بازدید : 219 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 20:55

 

سردخانه گوشت و ماهي چيست؟

ذخيره سازي سرد يک سيستم کامپيوتري يا حالت عملياتي است که براي نگهداري داده هاي غيرفعال طراحي شده است.

 

نمونه‌هايي از انواع داده‌هايي که ممکن است ذخيره‌سازي سرد براي آنها مناسب باشد، شامل اطلاعاتي است که يک کسب‌وکار براي رعايت مقررات لازم است، و همچنين ويديو، عکس‌ها و داده‌هايي که براي اهداف پشتيبان‌گيري، بايگاني يا بازيابي فاجعه ذخيره مي‌شوند، نگهداري کند.

 

مزايا و نمونه هاي سردخانه

ذخيره‌سازي اوليه با کارايي بالا معمولاً براي داده‌هاي غيرفعال که به مدت طولاني يا نامحدود نگهداري مي‌شوند بسيار گران در نظر گرفته مي‌شود. اولويت هاي طراحي براي ذخيره سازي سرد ممکن است شامل هزينه کم، ظرفيت بالا و دوام داده باشد.

 

بازيابي داده ها و زمان پاسخ مي تواند براي يک سيستم ذخيره سازي سرد بسيار کندتر از دستگاه ها يا سيستم هايي باشد که براي داده هاي فعال طراحي شده اند.

 

انتخاب‌هاي رسانه‌اي رايج عبارتند از Linear Tape-Open (LTO) و هارد ديسک کالا (HDD).

 

سرويس‌هاي ابري عمومي که ذخيره‌سازي سرد را هدف قرار مي‌دهند عبارتند از Amazon Glacier، Google Cloud Nearline و رديف آرشيو Microsoft Azure Blob Storage. اين خدمات در مقايسه با عرضه‌هاي ذخيره‌سازي ابري جايگزين فروخته شده توسط آمازون، گوگل و مايکروسافت، در دسترس بودن داده‌هاي کمتري را با قيمت پايين‌تر به ازاي هر گيگابايت ارائه مي‌کنند.

 

 

چگونه ميتوان سردخانه کم هزينه طراحي کرد ؟

چه عواملي براي تجارت سردخانه نياز به تجزيه و تحليل دارند!

اگر مي خواهيد براي ساخت سردخانه براي سبزيجات برنامه ريزي کنيد، بايد نکات زير را در نظر بگيريد

 

انواع سردخانه - ابتدا بايد نوع سردخانه اي را که مي خواهيد ايجاد کنيد مشخص کنيد. مانند اينکه آيا به سردخانه تک محصولي نياز داريد يا سردخانه چند محصولي. بر اساس نياز خود، بايد ادامه دهيد. از هزينه نگهداري در سردخانه براي سبزيجات مطلع شويد و سپس ادامه دهيد.

 

مکان - اين يکي ديگر از عوامل مهم است. موقعيت مکاني نقش مهمي دارد. اگر مي خواهيد سبزيجات را در سردخانه خود نگهداري کنيد، بايد سردخانه خود را در نزديکي زمين هاي کشاورزي نگهداري کنيد. بنابراين، پس از برداشتن سبزيجات از خشکي، به راحتي مي توانند به سردخانه برسند. شما همچنين بايد تصميم بگيريد که آيا به زميني براي اجاره نياز داريد تا مي خواهيد زمين را براي تجارت سردخانه خريداري کنيد.

 

دستگاه خنک کننده – اين نکته مهم ديگري است، قبل از سرمايه گذاري در تجارت سردخانه، بايد نوع دستگاه خنک کننده اي را که مي خواهيد خريداري کنيد، شناسايي کنيد. هميشه انواع ماشين هاي خنک کننده، قابليت هاي آنها، سوابق مصرف برق را بررسي کنيد و سپس تصميم بگيريد.

 

فن آوري کنترل دما – در اتاق سردخانه، هميشه نياز به پياده سازي فناوري پيشرفته براي کنترل دماي داخل سردخانه براي سبزيجات مختلف است. تکنولوژي کنترل دما بسيار مهم است زيرا با استفاده از اين سيستم کنترل مي توانيد تا زماني که بخواهيد سبزيجات را در سردخانه خود تازه کنيد. براي راه اندازي يک انبار سرد سبزيجات بايد تمام مراحل را بدانيد و بايد تمام داده ها را جمع آوري کنيد و سپس ادامه دهيد

 

چگونه سردخانه مي تواند تکامل يابد

پروژه محاسبات باز (OCP)، که توسط فيس بوک هدايت مي شود، شامل ابتکاراتي است که به ذخيره سازي سرد اختصاص داده شده است. کميته ذخيره‌سازي OCP بر توسعه مشخصات و نرم‌افزارهايي که براي ايجاد نوآوري در سخت‌افزار و تسهيل کارايي و ارزش بيشتر در نظر گرفته شده‌اند، تمرکز دارد.

 

پروژه OCP براي ايجاد فضاي ذخيره سازي سرد با ظرفيت بالا و کم هزينه، HDD هاي ضبط مغناطيسي شينگل را با قابليت چرخش به پايين به عنوان يک فناوري بسيار مناسب و مقرون به صرفه براي ذخيره سازي سرد شناسايي کرد. فيس بوک همچنين علاقه خود را به فلاش کم استقامت براي ذخيره سازي سرد ابراز کرده است.

 

فيس بوک تأسيسات ذخيره سازي سرد را به عنوان بخشي از مراکز داده خود در Prineville، Ore، و Forest City، N.C ساخته است. اولويت هاي طراحي شامل مصرف انرژي کم، کارايي سيستم، تراکم بالا، مقياس پذيري، دوام داده ها و محافظت از آينده است. فيس‌بوک درباره استفاده از کدگذاري پاک‌سازي براي حفاظت از داده‌هاي کارآمد در فضا بحث کرده است

 

https://mub.me/QiBw

https://t.ly/VYXl.

 

https://www.tripadvisor.com/Profile/tracip920

https://www.4shared.com/u/a39seZeB/TraciPorter7.html

https://www.indiegogo.com/individuals/29366365

https://www.mixcloud.com/TraciPorter7/

https://www.sbnation.com/users/TraciPorter7

https://www.reverbnation.com/artist/female2314

https://loop.frontiersin.org/people/1831359/bio

https://www.wattpad.com/user/TraciPorterh

https://www.eveote.com/shard/s724/sh/598825d0-f4a0-24a7-fb00-f49eee259cba/1eb4e62105876972ab7a32c6463406e8

https://www.liveinteet.ru/stat/arantabrid.com/

https://knowyourmeme.com/users/traciporter7

لانه کبوتر...
ما را در سایت لانه کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر gsttudentt بازدید : 486 تاريخ : دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت: 13:22

علت ريزش مو و روش هاي درمان آن

علت ريزش مو چيست؟

طبيعي است که انسان هر روز تعداد مشخصي از موهاي خود را از دست بدهد. اگر ريزش مو قابل توجه باشد مي‌تواند يک عارضه محسوب و باعث نگراني شود. براي علت ريزش مو هم در علم پزشک مدرن و هم در طب سنتي دلايل مختلفي بيان شده است. اگاهي از مهمترين علت هاي ريزش مو مي‌تواند به فرد در پيشگيري و درمان اين عارضه کمک کند.

ريزش مي‌تواند موقت يا دائمي باشد، اگر ريختن مو موقت باشد با يک وقفه ساده در چرخه رشد مو آغاز و سپس موهاي شما معمولاً بدون درمان شروع به رشد مجدد مي‌کنند. اما اگر اين عارضه ادامه پيدا کند و موي جديد رشد پيدا نکند نياز به کشف علت و درمان وجود دارد.

مردان اگرچه بيشتر از خانم‌ها موهاي خود را از دست مي‌دهند اما ريزش و نازک شدن مو علاوه بر مردان در زنان هم به وفور ديده مي‌شود.

 

علت ريزش مو در افراد

ريزش موي ژنتيکي

ريزش مو در تيروئيد

ريزش مو در اثر مصرف دارو

عفونت هاي پوست سر

تروما؛ علت ريزش مو از ريشه

قند خون بالا

ديابت

لوپوس اريتماتوس سيستميک

ريزش مو در سرطان

ريزش در موي سر به علت شوک جسمي يا عاطفي

استرس و ريزش مو

سوء تغذيه و رژيم غذايي نادرست

کمبود آهن

کمبود روي

عدم تعادل در مصرف ويتامين

 

 

علت ريزش مو در زنان

کم پشت شدن موها در زنان مي‌تواند به علت شرايط خاصي که در آن قرار مي‌گيرند مانند بارداري و… باشد. خوشبختانه، روش‌هاي بسياري براي درمان ريزش مو در زنان و مردان نيز وجود دارد؛ البته يافتن راه درمان اين عارضه وابسته به کشف علت ريزش مو است و مي تواند در زنان و مردان علت هاي متفاوتي داشته باشد.

ريزش هورموني مو

ريزش مو بعد از زايمان

مصرف قرص‌هاي ضد بارداري؛

ريزش مو يائسگي

تنبلي تخمدان

آلوپسي کششي

 

 

علت ريزش مو در مردان

همانطور که بيان شد علت ريزش شديد مو در مردان مي‌تواند عامل ارثي داشته باشد. علت ريزش مو از وسط سر يا ريزش مو با الگوي مردانه، آلوپسي آندروژيک است. حدود 85 درصد از مردان در سن 50 سالگي دچار نازک شدن شديد مو مي‌شوند. اين اتفاق مي‌تواند در مرداني که زمينه ارثي دارند قبل از 21 سالگي شروع شود. از ديگر دلايل ريزش مو در مردان مي‌توان به سيگار کشيدن، استرس، مصرف داروهاي خاص و بيماري‌هاي خاصي که در بالا نام برديم، اشاره کرد.

 

تاثير درمان ريزش مو با طب سوزني

درمان ريزش مو با طب سوزني، يک روش درماني کاملا ايمن و بدون استفاده از مواد شيميايي است که امروزه بسيار محبوب شده است.

 طب چيني، سابقه طولاني در درمان اين عارضه دارد و اغلب مي‌تواند هم براي جلوگيري از ريزش بيشتر مو و هم براي حمايت از رشد مجدد آن بسيار مفيد باشد. شواهد علمي وجود دارد که طب سوزني به‌عنوان يک درمان موثر براي اين عارضه عمل مي‌کند.

 

طب سوزني چگونه به درمان ريزش مو کمک مي‌کند؟

طبق فرهنگ سنتي چيني، QI يا چي، به منبع انرژي حياتي در بدن موجودات زنده اشاره مي‌کند. QI در بدن در مسيرهاي خاص جريان پيدا مي‌کند که به اين مسيرها مريدين (meridian) گفته مي‌شود.

در طب چيني براي داشتن موهاي سالم و تغذيه پوست سر به جريان درست «چي» و خون در بدن نياز است.

در صورت عدم تعادل اين جريان در بدن، تغذيه کافي به پوست سر نمي‌رسد و باعث ريزش مو مي‌شود. بنابر اين، درمان ريزش مو با طب سوزني مي‌تواند مفيد باشد و جريان چي و خون را در پوست سر بهبود ببخشد و به رشد مجدد مو کمک کند.

 

آيا عوارض جانبي مرتبط با طب سوزني وجود دارد؟

اگر طب سوزني توسط يک متخصص ماهر و باتجربه انجام شود، مي‌تواند يک جايگزين مطمئن و موثر براي درمان‌ها و داروهاي مدرن پزشکي باشد.

با اين حال، افراد مختلف پاسخ‌هاي متفاوتي به درمان ريزش مو با طب سوزني نشان مي‌دهند و ممکن است بعد از هر جلسه، عوارض جانبي مختلفي را تجربه کنند؛ عوارضي از جمله خستگي، درد، کبودي و گرفتگي عضلات. خوشبختانه عوارض جانبي، موقت و عموما خفيف هستند. در صورت تداوم يافتن علائم، بهتر است فرد مورد نظر با پزشک صحبت کند.

 

انواع روش هاي درمان ريزش مو در طب سنتي

 

توصيه حسين روازاده براي درمان ريزش مو در طب سنتي

 

توصيه‌هاي زير مي‌تواند سبب درمان ريزش مو ارثي با طب سنتي شود:

استفاده نکردن از شامپو و استفاده از صابون به جاي آن

ايستاده زير دوش بودن سبب ريزش مو مي‌شود، ايستاده زير دوش نبايد استحمام کرد.

پوشاندن سر هنگام دستشويي رفتن

پوشيدن کلاه با جنس نخ، پشم يا نمد

 

درمان ريزش مو حسين معارفي

استاد حسين معارفي براي درمان ريزش مو در طب سنتي راه‌حل‌هاي زير را پيشنهاد مي‌کنند:

  1. شست‌وشوي موها با سبوس برنج
  2. استفاده کردن از سبوس ترکيبي (برنج + گندم + جو) در رژيم غذايي
  3. استحمام و آميزش با شکم پر يا شکم خالي انجام نشود.
  4. اعتدال در مصرف سرديجات

 

درمان ريزش مو حکيم تهراني

به‌منظور درمان ريزش مو در طب سنتي، حکيم تهراني موارد زير را بيان کرده‌اند:

براي درمان اين عارضه فرد مي‌تواند با تغيير در برنامه غذايي روزانه خود و حذف کردن برخي از مواد قندي غيرطبيعي مانند شيريني‌هاي طبخ شده در قنادي، انواع شکلات و فست‌فودها و مواد حاوي نگهدارنده به درمان ريزش مو در طب سنتي کمک کند.

استفاده از جوانه‌ها مانند جوانه گندم، انواع سبوس مانند سبوس برنج و مصرف مواد طبيعي از ديگر توصيه‌هاي حکيم تهراني براي درمان اين عارضه است، زيرا موجب تامين يک ويتامين ضروري در بدن مانند ويتامين ب مي‌شوند. ويتامين ب، علاوه بر کنترل استرس در اکسيژن‌رساني و خون‌سازي نقش مهمي را ايفا مي‌کند.

 

درمان ريزش مو در طب اسلامي و مطابق با روايات

در روايتي از پيامبر (ص) نقل شده که براي درمان ريزش مو به موهايتان حنا بزنيد، چراکه اين کار ديده را جلا مي‌بخشد، مو را مي‌روياند، تن را خوشبو مي‌کند و همسر مرد را آرامش مي‌بخشد.

 در روايتي ديگر از امام رضا (ع) نيز نقل شده که: انجير، بوي بد دهان را از بين برده، استخوان‌ها را استحکام مي‌بخشد و مو را مي‌روياند.

امام کاظم (ع) نيز در حديثي براي درمان ريزش مو در طب سنتي و اسلامي مي‌فرمايند: در روز جمعه شست‌وشوي سر با ختمي از سنت است که پوست را نکو مي‌کند و مايه ايمني از سردرد است و روزي را سرشار کرده و فقر را باز مي‌دارد.

http://s.ecmaps.de/r_lbd

 

 

 

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/MandyRobe4

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/melba_luna17

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=http://zibaclick.com/

http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=http://zibaclick.com/

https://gitlab.bsc.es/MandyRobe4

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/MandyRobe4

https://tcgschool.edu.in/members/mandyrobe4/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/MandyRobe4

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2768233-melba-luna

 

لانه کبوتر...
ما را در سایت لانه کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر gsttudentt بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 22:33

لینک دوستان

خبرنامه